“LECŢIILE” LUI
HRISTOS DE PE CRUCE, PAŞTELE - ŞI ADEVĂRUL NEAMULUI ROMÂNESC
…Duhovnicul meu din
tinereţe (Dumnezeu să-i ierte şi odihnească sufletul! –
căci, de mult, a pornit-o spre Cerurile Luminii!) mi-a grăit, mereu,
după fiece împărtăşire din Trupul şi Sângele Lui
Hristos-Mântuitorul Lumii: “Să ţii minte, fiule, că Paştele,
pentru noi, ortodocşii, este cea mai luminată sărbătoare!”
…Şi, pentru
că mie, atunci, mai multă plăcere îmi făcea Crăciunul
cel cu daruri surprinzătoare, întru bucurie – mi-a explicat: “Paştele
nu e mâncare şi băutură, ci Paştele este Minunea Învierii,
a Mântuirii Duhului nostru!” Încă nu apăruseră (în acei ani
depărtaţi...), cum au apărut azi, prin magazinele “burduşite” de marfă
scumpă şi proastă - iepuraşii de ciocolată şi
reclamele licărind turbate, mai să-ţi scoată ochii…
…Mai târziu, intrând prin mânăstiri, mulţi dintre
preasfinţiţii călugări mi-au explicat că Paştele
nu ar trebui să însemneze nici masacrul apocaliptic al mieilor…
[1]
…Tot bătrânul meu duhovnic de tinereţe mi-a lămurit
şi cele şapte “lecţii” de pe Cruce, ale Lui Hristos, pentru
umanitatea cosmic-divină:
1-întâi: “Părinte, iartă-i, că nu
ştiu ce fac!” (Luca, 23/34) – era (şi rămâne!) semnalul
pentru cei care coboară în comoditatea de Duh a ascultării (oarbe!) a
unor comenzi cezarice, fără să-şi exercite Libertatea
Discernământului, pe care Dumnezeu i-a dat-o, încă din Rai,
Omului/Întâiului Adam…;
2-apoi: “Iisus, văzând pe mama Sa
şi pe ucenicul pe care îl iubea (n.mea: pe Ioan, adus, cam în
silă, de Maria Cea Pururea Fecioară şi de Maria din Magdala –
pentru că, ştiind latineşte, se putea înţelege cu
legionarii romani, care păzeau, pe Golgota, cele trei cruci…şi
să pună o vorbă bună, ca femeile să se poată
apropia de Răstignit!) - stând acolo, a zis mamei Sale: <<Femeie,
iată fiul tău!>> Apoi, a zis ucenicului: <<Iată mama
ta!>>” (Ioan, 19/26-27); prin Sfântul Apostol Ioan, noi TOŢI
am devenit fiii, întru Duh, ai Mamei Cosmice…şi, deci, fraţii
Săi, ai Lui Hristos!
3-“După
aceasta, Iisus ştiind că toate s-au săvârşit, ca să se
plinească Scriptura, a zis: <<Mi-e sete!>> Şi era acolo
un vas plin cu oţet. Iară ostaşii umplând un burete cu oţet
şi puindu-l într-o vargă de isop, l-a dus la gura Lui”. Ca
unul care ştiu, după
operaţie, cât de “tăietor” de sete este oţetul (cu care mi se
tamponau buzele), am înţeles bine că sărmanii păgâni
nu fuseseră sadici, cum se mai
interpretează, pe ici, pe colo, şi azi… - … ci chiar miloşi, în
felul lor grosolan, rudimentar…Dar nu pricepuseră ceea ce, peste ani,
Vasile Voiculescu al nostru, în poemul În Grădina Ghetsimani, a
tălmăcit ca fiind setea de sufletele noastre, pe care voia să le
preia ÎN TOTALITATE, astfel luând asupra Sa şi TOATE păcatele
omenirii (de aceea, la Mânăstirea Zamfira, Nicolae Grigorescu
pictează, pe un perete, un Hristos Alb/Luminat-tot-anul, iar pe alt
perete, un Hristos-Negru/Întunecat-tot-anul!), pentru a le mântui pe
TOATE!
… “Şi-o
sete uriaşă sta sufletul să-i rupă...
Dar nu voia s-atingă infama băutură” – …de fapt, Iisus-omul refuza, pe când Hristos-Dumnezeu îşi împlinea,
“cu asupra de măsură”,
Misiunea Cosmic-Soteriologică!
4-…lui Dismas, Tâlharul (de fapt, zelotul lui
Barabas!)-de-Dreapta, care (SINGURUL DIN UNIVERS!) îi
recunoaşte DUMNEZEIREA PURĂ, deci cu efecte SOTERIOLOGICE CLARE (pocăindu-se,
din străfundul durerii şi, deci, al INIMII sale! - şi-l mustră pe Hestas, Tâlharul-din-Stânga:
“Nu te temi tu de Dumnezeu, că în
aceeaşi osândă eşti? Dar noi după dreptate suntem
osândiţi, căci primim cele cuvenite după faptele noastre, iar
ACESTA nimic nu a făcut!” – Luca, 23/40-41…în acele clipe în care,
şi Hristosul, şi ticălosul pocăit, se chinuiau SUPREM, în
ceasul morţii – iar apostolii, afară de Ioan, se ascundeau pe sub
pământ, precum şobolanii!): “Pomeneşte-mă,
Doamne, când vei veni întru împărăţia Ta!” (Luca,
23/42) – Mântuitorul Hristos îi zice, cu ultimele puteri: “Adevărul îţi grăiesc:
astăzi vei fi cu mine în rai!” (Luca, 24/43).
Vă daţi seama ce
lecţie adâncă a dat Hristosul, în aceste momente cumplite? “Orice vei fi făcut în viaţa asta
trecătoare (n.mea: în timpul încercării, pe care-l numim
“istoric”!), dacă te
pocăieşti, fie şi cu braţele faptei/făptuirii blocate,
fie şi cu picioarele acţiunii străpunse – DAR CU LIMBA TRADUCÂND
SUFLETUL, SMERIT DIN RĂDĂCINI! - …Dumnezeu este atât de incredibil
iubitor de făpturile sale, de Capodopera Zilei a Şasea, în primul
rând, încât ŞTERGE TOT ÎNTUNERICUL DIN FIINŢA TA, pentru El şi
întru El suferitoare, până la zdrenţuirea ultimă a trupului cu
care ai împlinit, cândva (n.mea: într-un timp pe care El îl
“uită”, pentru a-ţi “uita” păcatele istoricei tale fiinţe
de rele îndemnuri, de la Satana venite!), păcatul…ŞI TE RESTAUREAZĂ/INSTAUREAZĂ ÎNTRU
ADEVĂRATUL TĂU SĂLAŞ- RAIUL!”
5-Urmau acele
enigmatice vorbe, pe care le menţionează Marcu (15/34): “<<Eloi,
Eloi, lamma sabachtani?>> Adică: <<Dumnezeul/Stăpânul
meu, Dumnezeul/Stăpânul meu, pentru ce m-ai lăsat/părăsit?>>”
Cât de controversate au rămas, până în zilele noastre,
aceste vorbe, de o nemaipomenită vehemenţă a durerii hristice! Iată
cum le tălmăceşte, un creştin-scriitor, de azi : „Foarte
simplu, noi ştim că Dumnezeu este sfânt şi că El
urăşte păcatul. Chiar urăşte
păcatul, mai mult decât noi ne putem imagina. In acele momente, pe cruce, Isus
duce povara tuturor păcatelor noastre. Vă daţi seama că
El avea pe umerii lui miliarde de miliarde de miliarde.... de păcate?
Am putea spune, în ghilimele, că, în acele momente, Isus a fost
"cel mai păcătos om din istorie", pentru ca avea pe umeri
Săi, păcatele mele şi ale tale şi ale TUTUROR oamenilor. Putea
un Dumnezeu sfânt să fie lângă un păcătos?
Asta ar putea explica de ce Dumnezeu l-a părăsit, dar de ce a
strigat şi a permis şi celorlalţi să afle asta?
Toata viaţa Lui, a trăit alături de Tatăl. De când
s-a născut în iesle, până ce a ajuns sus pe cruce, Isus a fost mereu
în prezenţa Tatălui. Noi nu ne putem imagina ce gol imens a
simţit El pe cruce, în acele clipe, pe lânga durerea insuportabilă,
pricinuită de biciuire şi răstignire. Astfel, prin faptul
că El a strigat, în auzul tuturor, avem încă o pildă, prin care
putem vedea cât de mult urăşte Dumnezeu păcatul.
In concluzie, Isus a spus aceste cuvinte, pentru că realmente era
părăsit de Dumnezeu şi pentru ca noi să înţelegem, o
dată pentru totdeauna, cât de mult urăşte Dumnezeu păcatul.
Nu există păcat mai mic, sau păcat mai mare, există
păcat şi atât. Mai mult decat atât, această afirmaţie ne
arată dragostea imensă pe care Dumnezeu ne-o poartă. El a
îngăduit ca Fiul Său să poarte păcatele noastre, să
moară în chinuri, pentru a le
spăla chiar cu sângele Său, totul ca noi să putem să ne
împăcăm cu Dumnezeu” – cf. dumnezeuestedragoste.blogspot.com, art. “Eli, Eli, lama sabachtani?”, din 24 Feb 2009 – şi ce fel de comentarii se
fac, pe forum: “Explicaţia aceasta pur şi simplu este fantezistă. Acele
cuvinte dovedesc cât se poate de clar ZDRUNCINAREA CREDINŢEI LUI IISUS”,
dar şi: “Cea mai puternica frază spusă de Iisus, pentru oamenii
deznădăjduiţi…”
…Ce grea se dovedeşte, precum vedeţi, Doctrina
Sfintei Treimi! Se uită că Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh… “una
sunt”!!!
…Iată cum mi-a tălmăcit duhovnicul meu de
tinereţe, atunci, cu zeci de ani în urmă, aceste vorbe, strigate în
aramaică
[2]
(pentru a se adresa, astfel, TUTUROR TIMPURILOR UMANITĂŢII!), de
Mântuitorul Hristos: “Fiule, tu ştii că Tatăl, Fiul
şi Sfântul Duh sunt cele trei ipostazuri ale Lui Dumnezeu. Deci,
Tatăl nu putea să-şi părăsească Fiul, pentru
că…PE SINE S-AR FI PĂRĂSIT! – ceea ce, cum singur îţi dai
seama, este absurd! Atunci, Dumnezeu este absurd…sau omul este absurd? Vei
zice, şi bine vei face, că omul este absurd. Atunci, ne întrebăm,
din moment ce TOATE cele şapte lecţii ale Mântuitorului, pe Sfânta
Cruce a Mântuirii, sunt lecţii pentru om, iar nu pentru…Dumnezeu: cui se
adresează Hristos – cu aceste vorbe ale înstrăinării Sfintei
Treimi… – se adresează omului, sau se adresează Lui Dumnezeu? Fireşte,
zic eu, că Hristos se adresează omului – pentru că
Dumnezeu-Tatăl şi Dumnezeu-Fiul nu se puteau părăsi, unul
pe altul, pentru simplul motiv că erau ACELAŞI DUMNEZEU! Şi
atunci, care este mesajul Lui Hristos-Dumnezeu (UNA cu Tatăl şi cu
Sfântul Duh!), către om? Păi, eu zic că ar fi acesta:
<<Omule, te cunosc, întru toată adâncimea şi diversitatea
păcatelor tale, cunosc, deci, ispitirile Satanei, cât de departe de
Dumnezeu te duc. Dar, tocmai pentru că Eu, Hristos, Dumnezeu-Cel-Întrupat,
ţi-am cunoscut chiar mai îndeaproape decât tine, păcatele şi
ispitirile tale, Eu te înţeleg, ÎŢI ÎNŢELEG ABSURDUL: ajungi cu
nebunia păcatului tău să te depărtezi de Dumnezeu, atât de
mult, încât fie te simţi părăsit şi de neîntors pe Calea
cea Dreaptă, fie chiar te dedai păcatului lui Iuda Iscarioteanul –
deznădăjduirea! Eu îţi spun, şi nu de oriunde, ci chiar din
Vârful Fiinţării Lumii, de pe Golgota, de pe Crucea înfiptă, cu
capătul de jos, în ţeasta Întâiului Adam: Dumnezeu nu pretinde de la
tine imposibilul, niciodată! Dumnezeu îşi înţelege
şi-şi iubeşte Creaţia, oricât de mult ai striga tu
împotriva acestei iubiri şi ai contesta-o şi te-ai teme că nu
există! Omenire-a-Omului, ştiu că Satana te va îndemna, şi
de acum încolo, ca şi până acum, la multe şi grele păcate –
DAR DUMNEZEU ŞTIE CĂ NU ESTE POSIBILĂ CĂLIREA DUHULUI
UMANO-DIVIN, DECÂT PRIN ÎNFRUNTAREA PĂCATELOR/DEMONILOR, DAR ŞI
SLĂBICIUNILOR OMENEŞTI, DIN EXPRESIA PĂCATELOR! Dacă tu vei
săvârşi TOATE păcatele Lumii, până şi pe cel al
RESPINGERII CREATORULUI TĂU! - …dar nu vei stărui, înverşunat, până
la capăt, în această greţoasă nebunie a păcatului
<<îndepărtării>>, spre care te impinge Satana, ci, ÎN ULTIMA
CLIPĂ, te vei întoarce, cu faţa plină de lumina
nădăjduirii şi cu sufletul umilit şi prăbuşit de
ruşinea păcatului, Dumnezeu te va ierta! - tot aşa cum l-a
iertat şi pe criminalul Dismas, care, în ultima lui clipă de
luciditate, M-a recunoscut şi s-a luminat de Nădejdea Ultimă,
cea în Dumnezeirea Mea…da, l-am iertat DEPLIN, FIRESC! - CA PE PROPRIUL MEU
COPIL/CREAŢIE/CREATURĂ: Eu-Fiul, dimpreună cu Eu-Tatăl,
dimpreună cu Eu-Sfântul Duh…care UNA SUNTEM!!! >>”.
…Mi s-a părut a fi cea mai de bun-simţ şi
cea mai pilduitoare şi mai umano-dumnezeiască interpretare a (aparent!)
“crâncenelor”
(sau…”puternicelor”!) vorbe ale lui Hristos, după care Acesta,
6-…pentru a da, până la capăt, Modelul pentru
Omul/Făptura Umano-Divină a Zilei-a-Şasea, a rostit, cu
împăcare şi nesfârşită blândeţe, vorbele
“predării”, ultime şi deplin-triumfale, către Dumnezeu (marcând,
astfel, înfrângerea definitivă a Satanei-Marele Iluzionist al Crimei
Deznădăjduirii!): “Părinte, în mâinile Tale îmi dau
duhul/îmi încredinţez duhul Meu!”
7-Iar ultima vorbă/”lecţie” hristică, de
pe Cruce: “Săvârşitu-s-a!” (Ioan, 19/30) este, prin Taina ei
Cosmic-Încifrată, de-a dreptul zguduitoare: “Mi-am împlinit misiunea de a
descătuşa Duhul Umano-Divin! Din acest moment, va începe, majestuos
şi la nivelul întregului univers al Fiinţei Umano-Divine (trecute,
prezente şi viitoare), Procesul Mântuirii! NESTĂVILIT, FĂRĂ
OPRIRE, PÂNĂ LA TRONUL JUDECĂŢII DE APOI!”
…Până şi scepticii “oameni de ştiinţă”-fizicieni
– mărturisesc că au văzut, în jurul pământului, acea
aură/”halou” de Lumină Dumnezeiască, urmare a ţâşnirii
Apei din Rana Inimii Hristice (sângele s-a pogorât peste “ţeasta” Primului
Adam!) – prin care, peste timpuri şi vreri meschin-umane (expresii ale
degenerării spirituale umane, pervertite, parţial, de “frecventarea
colţului/<<clubului>> cu ispite”, al Satanei!), se
împlineşte destinul Făpturii UMANO-DIVINE: MÂNTUIREA!!!
…Deci, în definitiv, ce este PAŞTELE? Este veşnica
reamintire, către om (din partea Lui Dumnezeu!), a Învierii. Cu Duh
şi Trup, deopotrivă (pentru că şi Trupul va fi judecat, la
Supremul Tron Cosmic, pentru cât s-a supus şi cât s-a împotrivit
poruncilor Duhului Curăţeniei – şi cât a păstrat şi
cât n-a păstrat, prin făptuire externă, Puritatea de Duh,
Puritatea Cea Dinlăuntrul Omului, acolo unde vine, pe neaşteptate, MIRELE-HRISTOS!). Şi ce
înseamnă Lumina Minunată a
Învierii? Trebuie să aflăm, ori măcar “să pipăim”
această Taină Dumnezeiască – pentru a nu ne prăbuşi,
azi, în vremurile Beznelor celor mai dese şi al Dansului Satanei, peste
Lume – în prăpastia DEZNĂDĂJDUIRII, NEPĂSĂRII EGOISTE
ŞI EGOTISTE…A LEHAMITEI VINOVATE, PRIN PASIVITATE (complice!) FAŢĂ
DE CEL RĂU!!!
…Pentru a nu ne pierde omenia din noi şi pentru a nu
ne rătăci de SUPRA-FIINŢA
NOASTRĂ NAŢIONALĂ – de popor şi de NEAM!!! Căci,
la Tronul Judecăţii din Urmă şi Desăvârşite: “…iată
o mulţime mare de oameni, pe care
nimeni n-ar fi putut-o număra, din toate seminţiile şi
neamurile, şi din toate popoarele şi limbile (s.mea) –
mulţime care stătea înaintea tronului şi înaintea Mielului, în
haine albe şi cu ramuri de finic în mâinile lor. Aceştia strigau cu
glas mare şi ziceau: <<Mântuirea este a Dumnezeului nostru care
şade pe tron şi a Mielului!>>” (Apocalipsa, 7/9).
Iată cum se zice CLAR că SEMINŢIILE
şi NEAMURILE şi POPOARELE şi LIMBILE sunt entităţi
dumnezeieşti (iar nu invenţii de-ale…”turbaţilor de
naţionalişti!”) – oricât s-ar da peste cap să
demonstreze contrariul toate…”UNIUNILE” masonice – şi, mai ales, peste
toate strădaniile masonilor lumii, de a amesteca, într-un spurcat Babilon,
toate neamurile şi a strica, satanic, toate limbile (cu excepţia
celei maghiaro-udemeriste, poate…). Priviţi cum …nu mai avem la ce şi
pe cine privi, la fotbal, unde la
formaţia C.F. R.-Cluj, într-o vreme, NU
MAI EXISTA UN SINGUR ROMÂN, “DE
SĂMÂNŢĂ”, MĂCAR… - nu mai zic de “alde” F.C.
Barcelona, Bayern-München, Olympique Marseille, Chelsea Londra, Arsenal Londra
etc. etc. (excepţie nu fac decât bravele echipe ale BASCILOR!!! – …fraţi traci, de-ai noştri, dar mult
mai înţelepţi şi stabili decât noi, întru Divina
Tradiţie!!!). Şi uitaţi-vă cum corcesc rasele şi
seminţiile, “fraţii” ucigaşi ai Franc-Masoneriei…şi vor
să şteargă toate hotarele dintre minţi, religii (“ecumenismul” peste fire, cu de-a sila,
în forme …“poruncite de la centru”!) şi dintre neamuri şi
seminţii…
“VADE RETRO, SATANAS!!!”
…Frumos şi adânc grăieşte (cum niciun
teolog creştin n-a făcut-o şi, din păcate, nici nu se străduieşte
a o mai face, azi!), despre ÎNVIERE, Părintele Dumitru Stăniloae: “Învierea
Domnului este evenimentul fără pereche, în istoria lumii. Importanţa
ei întrece absolut tot ce se întâmplă şi se poate întâmpla în
univers. (…) Creaţia dă posibilitatea istoriei, Învierea o arată
ca insuficientă, ca stadiu ce trebuie să dispară şi să
fie înlocuit cu forma cea perfectă şi definitivă a
existenţei. Învierea arată istoria ca un provizorat, în tensiune spre
eschatology. În Înviere se manifestă nemulţumirea Lui Dumnezeu cu
istoria. O nemulţumire de care suntem, şi noi, pătrunşi. Dacă
Învierea ar fi fost un fapt istoric, încadrat perfect în cauza şi efectul
ei, în istorie, atunci ea nu ne-ar arăta ceva peste istorie, ci ne-ar
confirma existenţa istorică drept existenţă ultimă. Numai
prin faptul că Învierea atrage cu
forţă metaistorică, ceva din istorie – în altă orbită
de existenţă! – arată spre un viitor altfel decât istoric. Învierea
are un lucru cu istoria, dar nu pentru a o confirma, ca singură realitate
– CI PENTRU A O JUDECA, A O ARĂTA ÎN CRIZA DE CARE SUFERĂ ŞI
PENTRU A SE MILOSTIVI DE EA! (…)
Prin Înviere, El scoate lumea din starea bolnavă în care s-a
rostogolit, înălţând-o la o stare a cărei bogăţie,
plenitudine şi fericire nici nu ne-o putem închipui, aşa cum
nu-şi poate închipui omul mereu bolnav starea de perfectă
sănătate. Dacă prin păcat s-a introdus în viaţă,
de la Dumnezeu, boala radical – prin Înviere, această boală este eliminată. E de crezut
că, fără căderea în păcat, n-ar fi intervenit Învierea,
aşa cum, peste tot, n-ar fi avut loc întruparea Fiului Lui Dumnezeu.
În Iisus Hristos, viaţa cea nouă, eshatologică, e
realizată. El este începătura pentru toţi care cred în Învierea
Lui, pentru întregul univers, care, actualmente, boleşte. Viaţa cea
nouă nu este numai promisiune, ci este realizată, prezentă. Noi
trăim mai departe în istorie, dar cu ochii credinţei şi ai
nădăjduirii spre El, spre viaţa cea adevărată,
deplină, ultimă şi fără de moarte.
Când zicem, cu credinţă: <<Hristos a înviat!>> –
afirmăm implicit: <<NOI TOŢI AM ÎNVIAT!>>”
– cf. D. Stăniloae, Ortodoxie
şi românism, Sfintele Paşti, 1937 – tipărită La Sibiu,
în 1939 – pp. 268-274.
…Bine-bine, eu, noi… – ca fiinţe, am aflat câte ceva
din Veşnica Taină a Învierii. Dar SUPRA-FIINŢA noastră, Neamul/naţiune?
…Deci, cum se produce Învierea, pentru Supra-Fiinţa
noastră – NEAMUL/NAŢIUNEA? Se produce la fel ca şi pentru
fiinţă, numai că este un eveniment fără margini de
măreţ, întrevăzându-l (prin SUPRA-FIINŢA
noastră!) pe însuşi
Adam-Cel-Mântuit, din Rai!
“(…)Este diversificarea
omenirii în naţiuni un păcat, sau o urmare a păcatului? Ar fi de
ajuns să respingem această presupunere, cu simpla provocare la legea
universală a treptatei diversificări a faunei şi a florei. Legea
aceasta nu e plauzibil să fie contrară Voii Lui Dumnezeu, mai ales
că diversificările acestea manifestă, cele mai adeseaori o
înnobilare a trunchiului de bază, nu o decădere a lui (s.mea). Dar
răspunsul se poate da şi altfel: păcatul sau răul e de alt
ordin decât unitatea sau diversitatea. El înseamnă stâlcire, desfigurarea
a lucrului dat, a existenţei produse de alte puteri. Este specificul
naţional o stâlcire a umanului, o decădere din fiinţa
omenească? Ar fi, când acest specific naţional s-ar prezenta ca un
ceva vicios, meschin, fără înălţimi ţi puritati de
simţire şi de gând. Cine nu ştie, însă, că nimic
josnic nu se află în felul specific cum percepe şi reacţionează
în lume membrul unei anumite naţiuni? In simţirea doinei
româneşti şi în hora noastră nu cred că e ceva
păcătos, sau dacă e şi aşa ceva, aceasta nu e caracter
naţional, ci omenesc. Naţiunea în faza păcatului are
manifestări păcătoase (n.mea: de aceea, eu fac
deosebirea între Neam, pe de
o parte – care este expresia
metafizică a Supra-Fiinţei umano-divine, în eternitatea
Revelaţiei Dumnezeieşti, deci înafara păcatului! – …şi naţiune-popor, care sunt expresia istorică, deci
păcătoasă, a Supra-Fiinţei umano-divine!),
pentru că natura omenească, în general, cu toate diversificările
în care se înfăţisează, este păcătoasă. Scoaterea
oamenilor din starea păcătoasă nu se face prin anularea
calităţilor naţionale, ci prin îndreptarea naturii
omeneşti, în general. Dacă ar fi ceva păcătos în
însuşi specificul naţional, atunci nu s-ar mai putea face deosebire
între buni şi răi în cadrul unei naţiuni, căci toţi ar
fi răi (o logică perfectă! – A SE LUA AMINTE, DE
CĂTRE…”UNIONIŞTII” MASONI!!!).
Chestiunea îmi pare atât
de evidentă, încât socotesc de prisos să mai insist.
Se pune problema, greu
de descurcat, a raportului între naţional şi uman. Naţionalul nu
întunecă umanul, nu-l extermină? Iar dacă umanul rămane, nu
cumva e naţionalul o simplă iluzie, ceva de suprafaţă, pe
care să-l poţi lepăda în oricare moment voieşti?
E de remarcat, întâi,
că nu
există om anaţional. Nici Adam, măcar, n-a fost anaţional –
ci a vorbit o limbă, a avut o anumită mentalitate, o anumită
construcţie psihică şi trupească. Un om pur, necolorat din
punct de vedere naţional, fără determinamentele naţionale –
ESTE O ABSTRACŢIE (n.mea: iată la ce vor cei de la “uniuni”
să realizeze din noi: nişte …ABSTRACŢII, nişte “zombie”, pe care le/îi înrolezi cu mult
mai lesne, în “armata” de sclavi mondiali – decât pe nişte fiinţe
umano-divine, determinate, ca personalităţi, de Însuşi
Dumnezeu!). Aşa cum nu poate exista un măr fără
determinamentele unui anumit soi, aşa cum nu poate exista un om
fără determinamente individuale.(…) Un român, când simte milă
faţă de un ungur, în mila lui e tot român; sentimentul de
frăţie umană care simte că-l leagă de un ungur, e un
sentiment colorat româneşte, nu e anaţional.(…)” – cf.
Bucovina profundă online, Părintele D. Stăniloae, art. Scurtă
interpretare teologică a naţiunii, Sfintele Paşti, 1934.
“(…)Naţiunile sunt, după cuprinsul lor, eterne în Dumnezeu. Dumnezeu
PE TOATE LE VREA! În fiecare arată o nuanţă din spiritualitatea
Sa nesfârşită. Le vom suprima
noi, vrând să rectificăm opera şi cugetarea eternă a Lui
Dumnezeu? SĂ NU FIE! Mai degrabă vom ţine la existenţa
fiecărei naţiuni, protestând când una vrea să oprime sau să
suprime pe alta şi propovăduind armonia lor, căci armonie
deplină este şi în lumea ideilor dumnezeieşti (…) În cadrul
Ortodoxiei pot exista popoare cu preocupări, însuşiri, cu
politică, artă şi cugetare originale. Ortodoxia este RITMUL,
este MĂSURA, nu este melodia vieţii înseşi. Şi câte melodii
nu pot exista, pe aceeaşi măsură? ” – cf.
Părintele D. Stăniloae, Ortodoxie
şi românism, Sibiu, 1939, p. 32.
…Deci, cu inima plină de lumină, îţi
mărturisesc (de fapt, dar egal: RE-AMINTESC!) Cereasca Minune, CERESCUL ADEVĂR – Ţie,
Neam al Românilor:
HRISTOS A ÎNVIAT! ADEVĂRAT A
ÎNVIAT!
…VEI ÎNVIA ŞI TU,
MIRACULOS NEAM AL ROMÂNILOR - CU
TOŢI SFINŢII ŞI MARTIRII ŞI VOIEVOZII ŞI “CRĂIŞORII” TĂI… - …CÂT DE
CURÂND VA BINEVOI DUMNEZEUL MÂNTUIRII!!!
…FACEŢI SĂ TACĂ
RĂZBOAIELE ŞI CRIMELE VOASTRE (cele de pe dinlăuntru, precum
şi cele de pe dinafară) – ŞI, HAIDEŢI (începând cu ACEST Paşte!!!) SĂ ASCULTĂM MAGNIFICA ARMONIE DUMNEZEIEASCĂ (...dinafară de partide „manelisto-tamburinice”, de interese
grotesco-burleşti - lăcomii dovedind apucături şi pofte
animalice, de fiare ale beznelor..., dinafară de găşti şi
tâlhari nepocăiţi, de tot soiul...!) – ŞI SĂ FIE
(în sfârşit!), DUPĂ VORBA LUI HRISTOS: “PRECUM
ÎN CER, AŞA ŞI PRE PĂMÂNT”!!!
…”- SĂ FIE PAŞTI ÎN FIECARE ZI!” – cum înţelept grăieşte Părintele Constantin
Sturzu…!!! (cf. oradereligie.wordpress.com, ziarul Lumina de duminică,
din 30 Mai 2008).
prof. dr. Adrian Botez
[1]
- Trebuie să spunem însă, de la început,
că, şi la sat, şi la oraş, Biserica de Zid
(instituţională), iar nu Biserica lui Hristos - perpetuează, în
mod ciudat (şi deloc spre cinstea ei!), pe lângă tradiţiile
autentice, închinate Paştelui-Învierii – şi tradiţii false, tradiţii
care nu ţin nici măcar de păgânismul tracic! Paştele
n-are, nici în clin şi mânecă, ceva cu mâncarea şi
băutura!!! Paştele este, exclusiv, bucurie
spirituală!!! N-are nimic de-a face cu PÂNTECELE!!! Aminteam,
în articolul nostru, din numărul dublu (9-10), din aprilie 2003, al
revistei CONTRAATAC: Nu-l confundaţi pe Hristos cu
abatorul!, că măcelărirea mieilor, de Paşte, este o
crimă oribilă, un păcat strigător la cer şi,
totodată, unul contra Sfântului Duh (păcat de care “păstorii
turmei”-clerul, dacă nu neapărat stimulator, măcar un complice
asiduu! – va avea de dat seamă, din greu, pe cealaltă lume!!!) –
păcat prin care Hristos este răstignit, de lăcomia pântecelui
nostru – practic, la infinit! Şi demonstram că obiceiul păgân al “sacrificării”
(de fapt, MĂCELĂRIRII!!!)
mielului, de Paştele-Pesahul evreiesc, precum şi cel, tot atât de
păgân, al “sacrificării” (de fapt, MĂCELĂRIRII!!!) porcilor, de Crăciun (când se naşte Mântuitorul Lumii!!!)
- ţin de cu totul alte zone de spiritualitate, decât de cea
creştin-românească, şi trimit la demoni, iar nu la
Dumnezeu-Hristos:
a-porcii, de Crăciun,
sunt masacraţi, ca “restanţă” a păgânilor greci şi
romani (saturnaliile…), care se închinau, astfel, lui Chronos-Saturn, iar
b-mieii masacraţi de
Paşte sunt “restanţă” a primitivilor evrei, închinători lui
Yahweh-Adonai cel veterotestamentar – dar şi “restanţă” de la
păgânismul grecesc! Leviticul ebraic menţionează,
pentru sărbătoarea Ispăşirii, sacrificiul unuia din doi
ţapi de jertfă – în urma operaţiei de MAGIE SIMPATETICĂ:
ţapul ispăşitor, ţinut la uşa Tabernacolului, era
atins de toţi membrii comunităţii, apoi, fie înjunghiat, fie
alungat în deşert, fie aruncat într-o prăpastie. Dar, într-o
primă fază a mozaismului, ţapul ispăşitor (înlocuit,
în timp,cu mielul!!!) era JERTFĂ CĂTRE DEMONUL AZAZEL (DEMONUL
DEŞERTULUI!! - cf. Leviticul, 16, 5-10. Aceeaşi
menţiune, privind infernalitatea sacrificiului sângeros – de data aceasta,
strict al mielului – e făcută şi în legătură cu
sărbătorile dionysiace, ale grecilor: “Ei (închinătorii lui
Dionysos) aruncau, în hău, un miel, pentru a-l domoli pe Pylaochos,
paznicul porţilor infernale” (cf. Séchan Louis şi Pierre
Leveque, LES GRANDES DIVINITÉS DE LA GRÈCE, Paris, 1966).
Ierarhii vechi ai Bisericii
Creştine, mult mai atenţi la autenticitatea
creştin-religioasă decât cei de azi, mult mai silitori în a calma
furia “restanţelor” păgâne din mentalul popular, şi mult mai
puţin dispuşi a ceda DEMAGOGIEI BURŢII POPORULUI (îndemnând
şi arătând, ferm, spre Spirit-Duh!!!), exasperaţi de rezultatele
strict culinare şi de măcel, ale identificării lui Hristos cu
mielul – AU INTERZIS, ÎN ANUL 692, LA CONCILIUL DE LA CONSTANTINOPOL, CA
ARTA CREŞTINĂ SĂ-L MAI REPREZINTE PE HRISTOS CU CHIP DE MIEL,
SAU ÎNCONJURAT DE SOARE ŞI LUNĂ, CI DOAR CU ASPECT OMENESC!!!…Dar de atunci au trecut cam mulţi
ani, şi oamenii Bisericii (deh,
oameni şi ei…) au căzut la pace, se pare, cu demonii Pântecelui…Şi
astfel, măcelul oribil al mieilor continuă, într-o veselie
tembelă şi terifiant-criminală – sporind astronomic
păcatele noastre, în loc să ne apropie, prin Paşte, de Mântuire…
- cf. revistacontraatac.wordpress.com – nr. 20.
[2]
- Limba aramaică este o limbă aproape
moartă, vorbită în special în Antichitate. Câteva capitole din cărțile lui Ezra (4:8 – 6:18; 7:12-26) și Daniel (2:4 – 7:28), un
verset din cartea lui Ieremia (10:11) și un cuvânt din Geneză
(31:47) sunt scrise în aramaică și nu în vechea
ebraică, ca de altfel și Gamara, o parte
din Talmud. Aramaica se înrudește
cu ebraica așa cum spaniola se aseamană cu portugheza. Diferențele
dintre aramaică și ebraică sunt mai mari decât acelea dintre
dialecte; de aceea cele două sunt privite ca două limbi distinct –
cf. Wikipedia.